Saturday, February 27, 2010

ရွဳ႕ေထာင့္

က်ဴးဘားေခါင္းေဆာင္ ဖီဒယ္ ကပ္စထို၏ အတၳဳပၸတိထဲတြင္ ဖတ္ဖူးသည္။ ကပ္စထို တို႕၏တပ္သည္ (အစိုးရကိုပုန္ကန္ေနစဥ္က) သူတို႕ ၏ ေတာတြင္းစခန္းသို႕ မ်က္ေစ့လည္ လမ္းမွားလာေသာ လယ္သမားတစ္ေယာက္ကို ဖမ္းမိေလ သည္။ ထို လယ္သ မား ကို အစိုးရတပ္၏ သူလွ်ိဳထင္ ၍စစ္ေဆးၾကရာ မဟုတ္ပဲ တစ္ကယ့္ လယ္သမား အစစ္ ၿဖစ္သည္ကို ေတြ႕ ရ၏။ ထို႕ေၾကာင့္သူတို႕သည္ ထိုလယ္သမားကို လြတ္ေပး လိုက္ေလ သည္။ ေနာက္ရက္ တြင္ကား အစိုး ရစစ္တပ္သည္သူတို႕ စခန္းေနရာကို သိရွိသြားၿပီး လာေရာက္တိုက္ခိုက္ ရာ သူတို႕သည္ အက်အ ဆံုး မ်ားစြာၿဖင့္ ေခြးေၿပး၀က္ေၿပး ေၿပးခဲ့့ရသည္ ဟုဆိုသည္။ ေနာက္မွ အေၾကာင္းစံု ကို သိရသည္မွာ သူတို႕ လြတ္ေပးလိုက္ေသာ လယ္သမားကို အစိုးရ စစ္တပ္က ႏွိပ္စက္၍ ေမးသၿဖင့္ သူတို႕ စခန္းကို သိရွိသြား သည္ ဟု။ ထိုအႀကိမ္မွ စ၍သူတို႕၏တပ္သည္ မည္သူကိုဖမ္းမိဖမ္းမိ အစိုးရတပ္၏ သူလွ်ိ၊ စစ္သားမဟုတ္မွန္းေသခ်ာလွ်င္လည္း ၿပန္လြတ္ မေပးေတာ့ ေခ်။

ဒုတိယကမာၻစစ္ အတြင္းက ရုရွား တပ္နီေတာ္သည္လည္း သူ၏ စစ္သားမ်ားကို လက္နက္ပင္ အၿပည့္ အစံုမေပးႏိုင္ပဲ ရန္သူဆီသို႕ အတင္းတက္ခိုင္း ေလသည္။ ရန္သူဂ်ာမာန္တို႕ ၏ ပစ္အားကို မခံႏိုင္ပဲ မိမိဘက္သို႕ ၿပန္ဆုတ္ေၿပးလာသူမ်ားကို တပ္နီေတာ္မွပင္ ဆုတ္ခြင့္မေပးပဲ ပစ္သတ္ေလသည္။ အမိန္႕မနာခံမႈ႕ၿဖစ္ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ရုရွားႏိုင္ငံမွာ ဂ်ာမာန္တို႕၏ က်ဴးေက်ာ္မႈ႕ ကိုခံေနရၿပီး နယ္ေၿမ အေတာ္မ်ားမ်ား ဆံုးရွံဳးေနၿဖင့္ အေရးႀကီးေသာ အခ်ိန္ၿဖစ္ေနသည္။ ဤသို႕ စစ္သားမ်ား အမိန္႕ မနာခံမႈ႕ မ်ားကို ခြင့္ၿပဳလိုက္ပါက ႏိုင္ငံကို ဂ်ာမာန္တို႕၏ လက္ေအာက္ သို႕ ေရာက္မသြားဖို႕ ထိန္းသိမ္းရန္ ခက္ခဲ သြားလိမ့္မည္ၿဖစ္သည္။

ကာဂ်စ္နစ္စတန္က ကၽြန္ေတာ့္၏ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ကဤသို႕ ေၿပာဖူးေလသည္။ သူ၏ေဆြမ်ိဳးတစ္ ေယာက္သည္ ဒုတိယကမာၻစစ္အတြင္းက တပ္နီေတာ္တြင္ အမႈ႕ထမ္းခဲ့ေလသည္။ တိုက္ပြဲတစ္ပြဲတြင္ ဂ်ာမာန္စစ္တပ္ကို ဘယ္လိုမွ မခုခံႏိုင္ေတာ့သၿဖင့္ လက္နက္ခ်ခဲ့ရေလသည္။ ဂ်ာမာန္အက်ဥ္းစခန္းမွာ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပင္ပင္ပန္းပန္း ဆင္းဆင္းရဲရဲေနခဲ့ရၿပီး ေနာက္ ဂ်ာမာန္ေတြစစ္ရွံဳးၿပီး ၿပန္လြတ္ လာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ရုရွႏိုင္ငံက သူ႕ကို ေထာင္ဒဏ္ ၂၅ ႏွစ္ခ်လိုက္ေလသည္ ။ ရန္သူဆီမွာ အညံ့ခံမႈ႕ႏွင့္ ၿဖစ္သည္။ သူတို႕၏ စစ္တိုက္ပံုသည္ ထိုအခ်ိန္က အေနအထားအရ ႏိုင္ရင္ ႏိုင္ မႏိုင္ရင္ ေသဆိုသည့္ ပံုစံၿဖစ္ေနေလသည္။

အထက္ပါ ၿဖစ္ရပ္မ်ားသည္ ဘာသာေရးရွဳ႕ေထာင့္ လူမႈ႕ေရးရွဳ႕ေထာင့္ အရၾကည့္ပါက အလြန္ရက္စက္ ရိုင္းစိုင္းေသာလုပ္ရပ္ၿဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အကယ္၍ သင္သည္ ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္၊ သို႕မဟုတ္ ရုရွားတပ္နီေတာ္မွ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ၿဖစ္ခဲ့ပါက ထိုကဲ့သို႕ေသာ အေၿခအေနႀကံဳေတြရလွ်င္မည္သို႕ ဆံုးၿဖတ္မည္နည္း။ အၾကင္နာတရား ၿပည့္၀ ေသာ လူစိတ္ရွိေသာ စစ္ရွံဳးသူ အၿဖစ္ကို လက္ခံမလား သို႕တည္းမဟုတ္ အၾကင္နာတရား ေခါင္းပါး ေသာ ရက္စက္ ေသာ ေအာင္ႏိုင္သူအၿဖစ္ကို လက္ခံမလား။ သင္၏ ခံယူခ်က္ ေပၚတြင္ မူတည္ပါ မည္။ (မ်ားေသာအားၿဖင့္ သင္ သည္ ေအာင္ႏိုင္သူၿဖစ္ပါက သင္ ၏ မေကာင္းသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ အနည္းႏွင့္ အမ်ား ေမွးမွိန္သြားေလ့ရွိၾကသည္)။ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သည္ အဖက္ဖက္က ရာႏုန္းၿပည့္ေကာင္းေနဖို႕ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းပါသည္။ ဥပမာ သင္သည္ အၾကင္ နာတရားၿပည့္၀သူလည္း ၿဖစ္ခ်င္ စစ္ႏိုင္သူလည္း ၿဖစ္ခ်င္ဖို႕ ေတာ့ သိပ္မလြယ္ကူဟု ယူဆပါသည္။

သို႕ေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ားတြင္ ေရတိုအက်ိဳး လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အက်ိဳးကို ၾကည့္လွ်င္ အဆင္ မေၿပ ၿဖစ္တတ္ ပါသည္။ ၿမန္မာ့ သမိုင္း မွာၾကည့္ပါ။ မင္းတုန္းမင္း တရားႀကီး ကိုးကြယ္သည့္ ဆရာေတာ္သည္ ေရၿမဳတ္ဗံုး ေဖာက္ခြဲစမ္းသတ္ရာတြင္ ငါးသတၱ၀ါမ်ား ေၿမာက္မ်ားစြာ ေသဆံုး သည္ကိုၿမင္ေတြ႕ရၿပီး စိတ္မခ်မ္းမသာၿဖစ္၍ ဆြမ္းပင္ ဆက္မစားႏိုင္ေတာ့ ဟုဆုိသည္။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကလည္း ဆရာေတာ္ ၿငိဳၿငင္သည့္ အတြက္ေရၿမွဳတ္ဗံုးစမ္းသတ္မႈ႕ကို ရပ္ဆိုင္းဖို႕ အမိန္႕ေပးခဲ့ေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ ကေနာင္မင္း သားႀကီး၏ ေရၿမွဳတ္ဗံုးစမ္းသတ္မႈ႕ သည္ရပ္ဆိုင္းသြားရေလသည္ဟု ဆိုေလသည္။ ထို ေရၿမွဳတ္ဗံုးမ်ား မရွိၿခင္းသည္ အဂၤလိပ္က အထက္ ၿမန္မာႏိုင္ငံ ကို ၿမန္ၿမန္ ဆန္ဆန္သိမ္းယူသြားႏိုင္ ေသာ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္ ၿဖစ္သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ၾကေလသည္။ ဤကိစၥကို ေစ့ေစ့ငုငုစဥ္းစားၾကည့္ပါက ငါး အေကာင္ ေလးငါးရာ သို႕ ေလးငါးေထာင္ေသၿခင္း ကို စိတ္မေကာင္း ၿဖစ္သည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလံုး သူတပါး ကၽြန္ၿဖစ္ၿခင္းမွ ကာကြယ္ေရးသည္ ေႏွာင့္ေႏွးခဲ့ရ သည္မွာ တန္ပါသလား။

ထို႕ေၾကာင့္ ၿပႆနာတစ္ရပ္ကို ဆံုးၿဖတ္ရာတြင္ မိမိလက္ရွိေရာက္ေနေသာ အေနအထားသည္ အလြန္ အေရးႀကီးသည္ဟုထင္ပါသည္။ မိမိရပ္ေနေသာ ေနရာတစ္ခုတည္းမွ ၾကည့္ၿပီး ဆံုးၿဖတ္လွ်င္ အေၿဖမွန္ကို ရဖို႕ ခဲယဥ္းပါလိမ့္မည္။ သို႕ေသာ္လူအမ်ားသည္ မိမိလက္ရွိေရာက္ေနေသာေနရာ၊ အေနအထား၊ ခံစားမႈ႕ တို႕ၿဖင့္သာ ခ်ိန္ထိုးဆံုးၿဖတ္ေလ့ရွိပါသည္။ အလံုးစံုကို ၿခံဳငံုၾကည့္ ရန္လိုအပ္ေသာ္လည္း ဤကိစၥသည္ လြယ္ကူေသာ ကိစၥ မဟုတ္ပါေခ်။
အခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ားတြင္ ေရတိုအက်ိဳး ကိုၾကည့္ပါက ေရရွည္အက်ိဳး နစ္နာတတ္ၿပီး ေရရွည္ အက်ိဳးၾကည့္ပါက ေရတို အက်ိဳးနစ္နာသည္ ကိုေတြ႕ရတတ္သည္။ စာေရးဆရာႀကီး တစ္ဦးေရးတာ မွတ္သားထား ဖူးပါသည္။ သူကဤသို႕ေရးထားသည္။

“တစ္ကယ့္ လက္ေတြ႕ဘ၀ထဲရွိကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သည္ ရုပ္ရွင္ေတြ ၀တၳဳေတြထဲကလို အမွားႏွင့္ အမွန္၊ အေကာင္းႏွင့္ အဆိုး၊ လူဆိုးႏွင့္ ဇာတ္လိုက္ကြဲကြဲၿပားၿပားမရွိၾကပါ။ နည္းနည္းမွားတာနဲ႕ မ်ားမ်ားမွားတာ၊ နည္းနည္းေကာင္း တာႏွင့္ မ်ားမ်ားေကာင္းတာ ထိုကဲ့သို႕သာရွိပါသည္။”

ထိုကဲ့သို႕ေသာ အေၿခအေနမ်ိဳး ႀကံဳေတြ႕ရေသာ္ မည္သို႕ ဆံုးၿဖတ္မည္နည္း ဟူေသာ အေၿဖသည္ လူတစ္ေယာက္ၿခင္းစီ၏ တိုင္းတာေသာ ေပတံအေပၚမူတည္ပါသည္။ လူတိုင္းမွာ ေပတံ တစ္ေခ်ာင္း စီရွိၾကသတဲ့။ လူေတြက ၿပသနာတစ္ခုခု ႀကံဳလာတိုင္း၊ ေၿဖရွင္းစရာ တစ္ခုခုရွိတုိင္း၊ ဆံုးၿဖတ္စရာ တစ္ခုခုရွိတိုင္း အဲဒီ ေပတံကို ထုတ္သံုးၾကေလသည္။ ထိုေပတံကေတာ့ မိမိတန္ဖိုးထားေသာ၊ မိမိလိုက္နာေသာ မိမိကိုယ္တိုင္ ၿပဌာန္းထားေသာ ကိုယ္ပိုင္ စံႏုန္းတိုင္း ေပတံ ၿဖစ္ပါသည္။


ဇန္ဇ၀ါရီ၊၂၀၀၉။
မိုးတိမ္ညိဳ

2 comments:

ကုိေပါ February 27, 2010 at 10:12 AM  

ေရျမွဳတ္ဗုံး ကိစၥမွာ မင္းတုန္းမင္းႀကီးဟာ မင္းအစုိးရအေနနဲ႔ သူ႕အလုပ္သူ ေကာင္းေကာင္းမလုပ္တာ ထင္ရွားပါတယ္။ မင္းတုန္းမင္းဟာ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ သာသနာ့ဒါယကာ ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ တုိင္းျပည္အတြက္ အေကာင္းဆုံး မင္းဘုရင္ တပါးရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတာ့ ျဖစ္မလာေတာ့ပါဘူး။

ဆရာေတာ္က သူ႕ဘာသာေရးအယူအဆနဲ႔ သူ႕ရပ္တည္ခ်က္ေၾကာင့္ သူမႏွစ္သက္တဲ့ အမူအရာ ျပပုိင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။

မင္းတုန္းမင္းတာဝန္က တုိင္းသူျပည္သားေတြရဲ႕ စားဝတ္ေနေရးဖူလုိမႈ၊ အသက္အုိးအိမ္လုံၿခဳံေရး၊ ျပည္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ေရႊဥေဒါင္းေျပာသလုိ မင္းအစုိးရအေနနဲ႔ ျပည္သူေတြကုိ နတ္ျပည္ေရာက္ေအာင္ ဇိကုတ္တင္ေပးဖုိ႔ တာဝန္မရွိပါဘူး။ အဲဒီ ကုိယ့္တာဝန္ကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းမသိဘဲ ေလာကီနဲ႔ေလာကုတ္ ဇာတ္႐ႈတ္လုိက္တဲ့အခါ အခုလုိ မွားယြင္းမႈေတြ ျဖစ္လာတာပါ။

ဒီလုိေလာကီနဲ႔ ေလာကုတ္ ကုိ ဇာတ္႐ႈတ္ၿပီး ကိုယ့္အလုပ္ကုိ ပီပီျပင္ျပင္ မလုပ္ၾကလုိ႔ ဒုကၡေရာက္ၾကရတာေတြကုိ ေရႊဥေဒါင္းတသက္တာမွတ္တမ္းထဲမွာ ေရးထားတာကုိ ဖတ္ရဘူးပါတယ္။

အျခားျဖစ္ရပ္ေတြမွာလည္း ထုိနည္းႏွင္ႏွင္ပါ။

Rita February 28, 2010 at 12:42 AM  

ဒီ post နဲ႔ေတာ့ ဘာမွ မဆိုင္ပါဘူး။

အာဏာနဲ႔ ေပါခ်ာခ်ာ ဆုိၿပီး တပို႔စ္ေလာက္ ေရးခ်င္ေနတာ လက္ကိုယားေနတာပဲ။ တျခားလဲ တင္စရာေတြ ႐ွိေနေသးလုိ႔ မေရးျဖစ္ေအာင္ ေအာင့္ေနရတယ္။

ဘာမွေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
အာဏာ႐ွိတဲ့လူက ကန္႔သတ္ရင္ ရက္စက္တယ္။ ေကာက္က်စ္တယ္ ျဖစ္တယ္။

ဘာအာဏာမွ မ႐ွိတဲ့လူေတြက ရာရာစစ လာကန္႔သတ္ခ်င္ၾကေသးတာက်ေတာ့ (က်န္တဲ့လူေတြကလည္း သူတုိ႔လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔သူတို႔ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္မွာပဲ။ အာဏာနဲ႔ လက္နက္မ႐ွိေတာ့ အဖက္ေတာင္ လွည့္လုပ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါကိုေတာင္ ဦးေႏွာက္နဲ႔ မေတြးႏိုင္တဲ့လူေတြ ႐ွိတယ္။) ဘာမွ မ႐ွိဘဲ အာဏာျပခ်င္တာ။ အဲဒါကိုက်ေတာ့ ေပါခ်ာခ်ာလို႔ ေခၚတယ္။

အဲဒီ ႏွစ္ခုလံုး မႀကိဳက္ဘူး။ ဘာဆိုဘာမွ မေ႐ြးခ်င္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ မျဖစ္မေနကို ေ႐ြးရေတာ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အာဏာ ကိုပဲ ေ႐ြးမယ္။ ေပါတိေပါခ်ာ ေတာ့ ေသေတာင္ အျဖစ္မခံဘူးလို႔ပဲ။

အေၾကာင္းအရာကေတာ့ ဘာမွ မဆုိင္ပါဘူး။ ေ႐ြးခ်ယ္တာ ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ခ်ေရးလိုက္မိတာ။ လက္ကလဲ ယားေနတာဆုိေတာ့...

သမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ေျပာရရင္ေတာ့ တခ်ိန္လံုး အဂၤလိပ္က ေကာက္က်စ္လွည့္စား၊ ယုတ္မာရက္စက္ အေၾကာင္း႐ွာၿပီး သိမ္းခဲ့တယ္ပဲ သင္ခဲ့ရတာဆိုေတာ့ ကိုယ္ေျပာရင္ လြန္တယ္ျဖစ္ဦးမယ္။

တကယ္တမ္း သမိုင္းေၾကာင္းကို နဲနဲေလးပဲ ေလ့လာၾကည့္ရင္... အဲဒီအခ်ိန္အခါက အေတြးအေခၚ အယူအဆ ေနထိုင္မႈပံုစံ စသျဖင့္ နဲနဲပဲ အကဲခတ္ၾကည့္ရင္ရၿပီ။ အသိမ္းခံရတာ နဲေတာင္နဲေသးတယ္။

ဒီလိုေျပာလို႔ သူမ်ားလက္ေအာက္က်တာ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းရင္းက အဂၤလိပ္ေတာ္တာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ေတြကိုက ညံ့တာ လုိ႔ ေျပာခ်င္တာ။

(ဒါလဲ post နဲ႔ တုိက္႐ိုက္မဆိုင္ပါဘူး။ ကိုေပါ ကြန္မန္႔ ဖတ္ၿပီး ဆက္ေရးလုိက္တာ)

Visitors

About Me

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP